torsdag 15. mai 2014

I morgen er dagen!


Fredrikke 4 1/2 år:
"Jeg liker å gå i tog og jeg liker å gå i buss"
Hun gleder seg til 17. mai!


 
 
Jeg og min kjære feier dagen i Rendalen denne gangen, langt fra barn og barnebarn.
Men vi tar allikevel en tur ut for å se på feiringen her i bygda.
Aller først ser jeg på TV og får med meg inntrykk fra hele landet. I år blir det sikkert ekstra spektakulært.
Etter barnetoget er det mat på vårt lille, lokale hotell.
Og så håper vi på at det" tikker" inn noen bilder fra Østfold etter hvert.....
 
Jeg ønsker alle en fantastisk 17. mai feiring.


8 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Godt og treffande sagt av veslejenta :)
Eg skal gå i tog i lag med dei minste i familen her i byga. Mannen min syng i mannskor så han har oppdrag i sentrum på same tid.
No held eg på å førebu den tradisjonelle 17 mai- desserten som me alltid har hatt. Gele, eggedosis m/gelantin og piska krem blir lagt med skei lagvis i ei skål i morgå. Nokre vil ha vaniljesaus til. Før har eg laga middag også, men no er borna opptatt med gjeremål utover dagen så det blir berre stikk innom til dessert. Det er brennsnut(kjøtsuppe) å få kjøpt på bygdahuset så me kjøper der.

God 17 mai feiring til deg.
Klem frå Anne-Mari

Dronninghuset sa...

HEI
ønsker deg og dine en riktig god 17 mai.
ser du skal til Rendalen.
jeg kommer egentlig fra Nord-Østerdal, altså ikke så veldig langt derifra.

klem TOVE

Tovepia sa...

Kos deg masse i Rendalen! Vi skal være i byen, og takk og lov så meldes det brukbart vær:)
Ha en flott 17.mai!

Fjordheim sa...

Ja det er godt en er fleksibel,
og kan like både tog og buss, hehe.
Ikke så lett å forstå det der.
Husker den ene vår var veldig skuffet for det var jo ikke noe tog.
Var blitt lovet tog, og så måtte han jo gå. hehe.
Ønsker deg en herlig 17.mai feiring :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Det hørtes hyggelig ut, og jeg ønsker dere en hyggelig 17. mai! Klem Cathrine :-)

Anne sa...

Søteste Fredrikke ...helt herlig !
Gratulerer med dagen !
Måtte du få en strålende 17.mai !
Klem Anne

Mitt lille roterom sa...

Vel overstått feiring av 17.mai :)

Det ble en super dag her i øst - med flott vær og lite vind.
I år var det TV-17.mai for min del. Det har jeg aldri gjort før... men SÅ mye flott å se fra hele landet, og man lærte faktisk litt om de mennene som satt på Eidsvoll for 200 år siden. :)

Ha ei flott uke :)
Klem!

Livets små øyeblikk sa...

Skjønne jenta:)
Håper dere hadde en fin feiring, sendingene på tv fikk vi også med oss før vi gikk i tog sammen med skolen til A. De har feiringen sin i Borgundgavla, et friluftsmuseum her i byen, og det er en så fin ramme rundt dagen:)

Ønsker deg gode dager,
varm klem:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...