onsdag 10. juli 2013

Otersteinen




Fylkesvei 607 går forbi der jeg bor. Her er det IKKE mye trafikk.
Til glede for oss, men et "tap" for de som stresser av gåre på riksvei 3 gjennom Østerdalen.
Tenk om de hadde visst at de kunne kjøre her, parallelt med nevnte Østerdalen. Rolig og fredelig i vakre omgivelser.
Og da kunne de stoppet på denne rasteplassen i Rendalen.
Otersteinen er Norges 3. største frittstående stein



For å få et inntrykk av størrelsen, kan dere kikke på bord og krakk nederst til høyre på bildet!
Jeg trodde man kunne finne ut alt på internett, men jeg klarte ikke å finn målene på steinen.

 
En gang i tiden, har den løsnet fra fjellet i bakgrunnen.......
 

Otersteinen ligger langs Storsjøen (som jeg til stadighet legger ut bilder av.....).
Men det er kanskje like bra at ikke flere bruker denne veien mot Trondheim.
Her om dagen var riksvei 3 stengt sør for Koppang og plutselig måtte veldig mange
kjøre her.
Det ble nesten kaos. Vi ble forvirret av all trafikken og 3 trailere var i grøfta fordi veien er så smal.
 
Nei, det er bra som det er.................
 
Fortsatt GOD sommer!

8 kommentarer:

Naturlig Rosa sa...

Ååå er det den heter. Vi bruker alltid å stoppe der når vi skal på hytta til ei venninne som har hytte på Grøndalen. (Sølen) Vi kjører som oftest den veien opp til henne, kan også kjøre om trysil, men den veien kjører jeg så ofte ellers så det er greit med forandring. Rv 3 kjører jeg aldri, den er skummel...
Fortsatt fin uke til deg.

Bundingen sa...

Du snakker om dimensjoner! Dette må da være "Norsk Attraksjon"!

Jeg visste ikke om denne steinen, så da lærte jeg litt i dag morges også.

Ha en fin dag, med eller uten trafikk!

Klem fra Ingunn

Fjordheim sa...

Har hørt navnet, men har ikke vært der. Ikke så ofte vi kjører dit nei. Bortsett fra det året vi ferierte ved Femunden.
En utrolig stor stein.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Unknown sa...

Det er spennende å tenke på at den en gang tilhørte fjellet og har falt ned.
Den er jo så diger, naturen har mange historier å fortelle.
Artig innlegg, Marit.

amo sin blogg sa...

Det er litt av ein stein. Mykje større enn den eg har ved huset.
Store krefter har vore i sving ein gong i fortida !
Kanskje dokke kan vere glade for at ikkje mange køyrer den vegen, idyllen blir borte då.

God helg !
Anne-Mari

Dronninghuset sa...

KJEKT Å KJØRE VIA TYLLDALEN, RENDALEN TIL KOPPANG I STEDET FOR OVER ALVDAL NÅR PÅ VEI SØROVER. MINDRE TRAFIKK.
vakre bilder....
ønsker deg en riktig god helg,
klem TOVE

Mormorfarmor Inger sa...

Du verden... det var den største stein jeg har sett! Tror aldri jeg har kjørt der. Så mye av Norge man ikke har sett.. flotte landet vårt!
Klem fra Inger

Huldra sa...

Stoore steinen sin. Flott plass :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...