tirsdag 21. mai 2013

En tirsdag i mai



 
En grå, stille dag.
Regnet har stoppet og det er ganske varmt.
Jeg lurer på om noen bor noen i fuglekassene mine?
Det har vært noe aktivitet her, men akkurat nå er det stille.
Vi får se...
 
 
Trær som er maltraktert av elgen. Sånn er det overalt.
I fjor plantet jeg en liten syrin rett utenfor huset. Elgen har vært på den også!
 
 
Her er synderen!
Den møtte jeg ikke i dag, men på morgenen 17. mai!

 
Litt disig over Storsjøen. Trærne er blitt veldig grønne de siste dagene!
 


Men tåken ligger som et teppe oppe i åsen bak meg.
 

 
Ikke noe særlig markblomster ennå, men dugg på planter er vakkert!
 


Ønsker alle en fin uke!

8 kommentarer:

Bundingen sa...

Flotte bilder! Alltid artig å se bilder fra der bloggevennene bor. Her er det både elg og rådyr som forsyner seg av det meste som gror. Akkurat nå beiter to rådyr på det grønne jordet.

Ha en fin tirsdagskveld! Vi har et par timer med ved-arbeid foran oss når vi er ferdig med ettermiddagskaffen.

Klem fra Ingunnn

Anonym sa...

Nei fy skamme seg for en frekkaselg (eller flere frekkaser) men samtidig ... det er jo utrolig flott å ha skogens konge så nær da.

Kjempefine bilder, elsker tåkebilder. Det er spennende :)

Ha en fin kveld

Bente sa...

Så fine blomster du har i potetene dine. Hvilket slag er de rosa?

Malys krok sa...

Ja elgen kan det der med å toppe busk og trær! Ja ser at det er grønt og
fint hos deg også!Håper det er fugl i kassene dine! Så koselig.
Takk for hilsen! Har bare være ute i hele dag i varmt og deilig sommervær! -Margit-

Mitt lille roterom sa...

Spennende å følge med på hva som skjer rundt fuglekassene ja :) Vi har ett par i hagen vi også...
Herlig bilde av elgen, og den kan det med å spise skuddene på trærne ja.
Godt at det grønnes - det gjør det på "andre siden" av fjellet ditt med dis også ;)
Klem til deg med ønske om flotte dager!

Elin sa...

Så fine bilder! Støkk litt når elgen hadde tatt syrinen din, visste ikke at de gikk på det. :-/ Her har den heldigvis holdt seg til rogn.

Ha en fin dag

Fjordheim sa...

Kjedelig når det en planter blir
spist opp av elg el rådyr.
Men et flott dyr er det, en
opplevelse å se det på nært
hold.
Håper dere slapp unna det værste uværet i går. Her måtte jeg kjøre
omvei og gjennom et oversvømt område for å komme hjem fra jobb
i går kveld. Men alle er vi like hele og har ikek mistet annet enn
litt av veien.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Mandelhjärta sa...

Så flott bilderapport!
Spennende med fuglekassene... men at elgen spiser syrinene er spenning man vil være uten. ;)
Nyt dagen!
Takk for hilsen hos meg! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...