torsdag 3. januar 2013

Skafferiet


 
I dag skal jeg bedrive litt "reklame"!
I august i fjor laget jeg et innlegg om Skafferiet på
Helgøya midt i Mjøsa.
Det kan du se
HER.
 
 
Jeg ønsket meg Skafferiets kokebok, og den fikk
jeg av min søster til jul!
Du kan gå inn på Skafferiets hjemmeside
"Skafferiet på Hovinsholm er en sesongåpen café og landlivsbutikk beliggende i nydelige omgivelser på Hovinsholm gård på sydspissen av Helgøya" står det her.
 
 
 
Det serveres bagst, småretter, kaker med utgangspunkt i sesongens råvarer fra egen eller
omliggende gårder.
Alt er hjemmelaget og smaker nydelig!
Du får f.eks. ikke kjøpt en Cola eller lignende, men kun
hjemmelaget saft og limonade! Herlig...
Etterpå kan du kikke rundt på alt det fine og fristende som tilbys i butikken.
De har desuten nettbutikk....

 
Kokeboken inneholder oppskrifter på utrolig mange fristende bakeverk, småretter, syltetøy, konfekt og mye annet,
Boken er dessuten full av vakre bilder.
 
Men det beste er nesten atmosfæren i og rundt Skafferiet og naturen på vakre Helgøya.
Jeg er jo opprinnelig totning og har hatt utsikt til Helgøya hele min oppvekst!

 
Jeg måtte straks prøve en oppskrift!
Dette kalles "småbrød" i boken og er de beste
rundstykkene jeg noen gang har laget!
 
Gleder meg til våren, da blir det en tur til Helgøya så fort som mulig...

4 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Kor spennande med slike spesielle kokebøker.
Rundstykka ser kjempegode ut.
Eg har også ei spesiell kokebok som eg driv
og planlegg innlegg om. Eg er litt hekta på slike
bøker. Brukar nok ikkje ein brøkdel av oppskriftene, men fangar opp mange gode tips.
Og så er dei ei fryd for auget :)

Ha ein fin kveld !

Fjordheim sa...

Ja det er et nydelig sted å besøke.
Har bare vært der en gang men skal tilbake igjen.
Sikkert mange gode oppskrifter i den boken.
Spennende å prøve noe nytt av og til.
Ønsker deg ei riktig god helg :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Ser ut som ei kjekk bok å eige:) Likar godt kokebøker der det står litt meir enn berre oppskrifta, og fine bilder er aldri feil:)

PS! Vil du ikkje fjerne ordrebekreftelsen for kommentering? Den er eit ork.......

Mitt hverdagsliv sa...

Var ikke klar over at jeg hadde noen "ordrebekreftelse" aktivert. Men nå har jeg fjernet den.
Takk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...