onsdag 5. desember 2012

Colajulemus...

 
 
 
Vi har vel alle våre små, litt rare juletradisjoner?
Denne lille (ca 5 cm høy) julepynten ble kjøpt på ferietur i USA på
midten av 80-tallet. Ungene kalte den "colajulemus" og det har vært navnet siden.
Musedamen har mistet halen, ellers er den i god form!
Denne MÅ frem hver jul.....
 

På disse ferieturene i november på åtti og tidlig nitti-tall var det å kjøpe julepynt viktig og veldig morsomt (i hverfall for meg!).
Jeg kom hjem med kofferten full.
Ungene påsto at vi hadde det mest glorete juletreet i gata... 
Her i landet var det jo på den tiden mest norske flagg, hjemelagde kurver og englehår.
 
 
 
Vi var i San Fransisco i 1999. Da måtte jeg ha med en Cable Car til å henge på treet.
 
 
I Florida var det sol og bading og julepynt som spilte julesang når vi trykket på den.
 
 
Og med vår bilinteresse kunne jeg jo ikke stå for denne...
 
Men i dag får vi jo kjøpt alt sammen her!
 
ØNSKER DERE EN FORTSATT FIN FØRJULSTID
 
 
 


4 kommentarer:

Fjordheim sa...

JA en får vel kjøpt det meste i Norge også nå. Men det er nå litt koselig å ha med seg hjem ting som gir en minner fra den turen en var på. Og da ting en kan "bruke" til noe. Som f.eks. julepynt. Må jo si at den brukes.
Ønsker deg ei herlig førjulstid :)

amo sin blogg sa...

Artig julepynt.
Ein får kjøpt alt muleg her også no, men dette er kjekt
fordi det har si eiga historie, og er ein tradisjon hos dokke.
Mykje av julepynten her i huset er gamal og blir tatt fram kvar jul
enten det er moderne eller ei. Tradisjon er viktigast, syns eg iallfall :)

Ynskjer deg fine dagar !
Klem

Inger Marie sa...

Så gøy!..og fine minner med julepynt kjøpt på ferieturer:)
Ønsker deg en fin kveld:)

Elisabeth sa...

Jeg gjør det samme. Kjøper julepynt når jeg er ute å reiser. I år er det blitt 2 nye. En ugle fra Købenweekend og en gulldings fra Rockefellerbuilding i NYC i august. På den måten blir det mimring over tidligere ferier og ulike steder vi har vært, når juletreet pyntes. Juletreet vårt er ikke stilig, men personlig og morsomt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...