lørdag 15. september 2012

Oppbevaring



Vi har jo ikke oppgradert kjøkkenet, så skap-plass er en mangelvare.
Men heldigvis bor jeg i et hus fra en tid da spiskammers var en selvfølge!
Huset er bygget i 1953 og da var det hverken strøm eller vann her. Strøm kom faktisk ikke før på begynnelsen av 60- tallet...



 
Men jeg har hele tiden ønsket å gjøre noe med det lille rommet. Veggene hadde en skittengulbrun farge som gjorde at det aldri så rent ut. Desssuten var panelen så ru at kluten hang fast i veggen. Så jeg måte slipe vegger og tak. Gulvet var slitt med en ubestemmelig blå-farge.

 
Slik så det ut. Men jeg ville ha et rent, frisk utseende. Så da ble det hvitt.
 

 
Hyllen i taket var der fra før og hyllene rett frem er et gammelt overskap fra kjøkkenet.


 
Med et sånt "lager" i tilknytning til kjøkkenet, klarer man seg selv med elendig skap-plass.



 
Som et bra spiskammers skal, ligger det på nordveggen av huset og er forholdsvis kjølig, selv om sommeren.


 
Men nå er det jo blitt så fint at jeg foreløpig har døren oppe!!
 
Nå blir det snart en god lørdagsmiddag med min kjære.
 
Ha en deilig helg!
 
 

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Dette skulle jeg gjerne hatt.
Og så flott det var blitt.
Skikkelig oversiktelig og fint i spisskammeret ditt.
Heldig du som har et slikt rom. Skulle gjerne hatt det her også
Ønsker deg ei fortsatt herlig helg :)

amo sin blogg sa...

Først, fantastisk fine arva ting i forrige innlegg. Skattar !!
Og, gratulerer med fint oppussing spiskammers.
Me har på hytta og det skulle eigentleg hatt heime også ;) det er
godt å ha til så mangt .

God laurdagskveld !

Humlehagen sa...

Å, så fint det ble..og praktisk!:)Skulle gjerne hatt et slikt rom jeg også, kjøkkenet mitt er lite og det er fulle skap!:)Synes det ble så delikat og fint, så jammen ville jeg hatt døra oppe!;);)Hilsen Else Britt:)

Dronninghuset sa...

HEI,
SÅ FINT ROM.
spiskammers skulle jeg også gjerne hatt... hadde det hjemme der jeg vokste opp. kanskje vi får ordnet det en gang i fremtiden.
takk for hilsen inne hos meg, - koselig.
ønsker deg en fortsatt fin høst,
hilsen TOVE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...